Energiją taupančius skaitmenizuotus pastatų valdymo sprendimus diegianti įmonė „Apex Intelligence“ dirba nauju „Exergio“ vardu. Pokytį bendrovė sieja su šiuo metu įgyvendinama verslo plėtra į užsienio šalių rinkas.

„Tikime, kad naujasis pavadinimas bus aiškesnis ir lengviau atpažįstamas tiek esamiems, tiek būsimiems mūsų klientams ir partneriams. Savo paslaugų eksportą rikiuojame tarp strateginių bendrovės uždavinių 2023 metams“, – sako Donatas Karčiauskas, „Exergio“ generalinis direktorius.

2022-ųjų pabaigoje kompanija jau pasirašė bendradarbiavimo sutartis su pirmaisiais atstovais Lenkijoje ir Latvijoje. „Exergio“ savo paslaugas taip pat ketina pradėti teikti Skandinavijos šalyse, Jungtinėje Karalystėje ir kitose ES valstybėse.

„Mūsų taikomi išmanūs pastatų priežiūros ir valdymo sprendimai leidžia žymiai sumažinti energijos sąnaudas pastatuose. Sutaupymai Lietuvos verslo centruose ir kituose objektuose ypač išryškėjo drastiškai išaugus energijos resursų kainoms. Dabar šią savo patirtį siūlome ir užsienio verslams, siekiantiems nuotoliniu būdu valdyti pastatus, mažinti energijos švaistymą ir CO2 emisijas“, – sako Donatas Karčiauskas, „Exergio“ generalinis direktorius.

Anot jo, išmani ir efektyvi pastato ūkio priežiūra garantuoja investuotojų į pastatų vystymą maržos užtikrinimą tiek šiandien, tiek ir ateityje. „Tvarumo didinimo kryptis ypač aktuali tiems verslo sektoriams, kurie valdo ilgalaikį nekilnojamą turtą, tarnausiantį ir po 10-20 metų“, – konstatuoja D. Karčiauskas.

Didžiausią naudą pastatuose atneša šilumos punktų, vėdinimo, kondicionavimo ir kitų inžinerinių pastato sistemų sureguliavimas, kuriam „Exergio“ pasitelkia dirbtiniu intelektu grįstą sprendimą. Jį taikant, išmanusis techninis pastato valdymas gali sutaupyti nuo 7 iki 40 proc. elektros ir šilumos energijos.

  1. Karčiausko skaičiavimu, įmonės sukurti sprendimai iki energijos resursų šuolio 2022 metais leido „Exergio“ klientams sutaupyti apie 200 tūkst. eurų kas mėnesį. Dabar, išaugus kainoms, sutaupymai jau pasiekė 400 tūkst. eurų per mėnesį ribą.

Naudodama algoritmus, „Exergio“ platforma nuskaito visus pastato duomenis: nuo mažiausių daviklių iki didžiausių duomenų srautų. Tuomet palaipsniui surandamos ir ištaisomos visos klaidos, trukdančios efektyviam darbui. Vėliau sistemų darbas yra visą parą nuotoliniu būdu analizuojamas ir koreguojamas, atsiradus nukrypimams.

„Eliminuojame neefektyvų energijos vartojimą, apie kurį pastato valdytojas net neįtaria. Algoritmų pagalba randame ir užkertame kelią pertekliniam energijos vartojimui“, – sako D. Karčiauskas. Skaitmenizuotas pastatų valdymo sprendimais padeda sumažinti energijos vartojimą įvairaus lygio ir būklės pastatuose: ir senuose, ir moderniuose A+ energetinės kategorijos komerciniuose pastatuose.

„Exergio“ savo paslaugas teikia kompanijai „Eastnine“ priklausantiems Vilniaus biurų pastatams, „Swedbank“, prekybos centrams „Ozas“ ir „Panorama“, biurų parkui „Technopolis“, „Iki“ prekybos tinklui, „Impuls“ sporto klubams. Šiuo metu „Exergio“ aptarnauja apie 1 mln. kv. metrų ploto skirtingų Lietuvos pastatų.